Op zondag

De zondagsamenkomst is een wekelijkse hoogtepunt!

Wij streven naar een eenvoudige, sobere en rustige dienst. Het is een dienst waarin we God de lof toezingen, aanbidden en waar Gods Woord, de Bijbel, een belangrijke plaats inneemt. Er wordt uit de Bijbel gelezen en uitleg daarvan volgt in de prediking.

 

wat doen wij op zondag
Kort samengevat bestaat de dienst op zondag uit:

• Samen zingen om God te prijzen

• Toespraak met een bijbelse boodschap

• Woordverkondiging vanuit de Bijbel

• Danken en bidden voor elkaar en de samenleving.

• Na iedere dienst is er gelegenheid voor ontmoeting en onderling contact onder het genot van een kop koffie/thee.


Voor het eerst onze gemeente bezoeken?

De zondagsdienst is bij uitstek de gelegenheid om kennis te maken met onze gemeente. Voel je vrij om binnen te stappen en zelf je weg te vinden.

Kringbijeenkomst

wat doen we op de huiskringenNaast de zondagse dienst is de huiskring/kringbijeenkomst een belangrijke plek van ontmoeting. Het is de plek waar we d.m.v gezang, gebed, Bijbelstudie, elkaar bemoedigen en opbouwen. Daarnaast ontstaan warme persoonlijke vriendschappen en waar nodig geven de leden van de kring elkaar naast gebed ook praktische steun. Hierdoor wordt de onderlinge relaties versterkt en de zorg voor elkaar gestimuleerd. De huiskring is de plaats waar groei beoogd wordt in alle drie facetten van het christen zijn: de toewijding aan Jezus Christus, de toewijding aan Zijn gemeente en de toewijding aan het werk van Christus in deze wereld.


Voor wie is de kring?

De kring is er voor iedereen! Of je nu een zoeker, twijfelaar of een geloofskanjer bent! We gaan samen op reis om dingen te leren uit de bijbel! Je kunt je op elk moment bij de leiding van de gemeente aanmelden voor een kring. Ook kun je gewoon een keer langs komen om te kijken.Tot slot wordt er bij de indeling van de huiskringen met zorg gekeken naar een goede mix van personen, die elkaar aanvullen en elkaar tot steun en bemoediging zijn.

Zie onze agenda.

Samen bidden

images-5Gebedssamenkomst.
Om de week op de woensdagavond hebben wij een gebedssamenkomst voor onze gemeente. Het gebed is de motor van de gemeente. Bidden is belangrijk, bijvoorbeeld voor de mensen die het moeilijk hebben en geen uitweg meer zien. We bidden voor onze gemeente, kerkenraad, voorgangers, zieken en danken de Heer voor de mooie dingen die gebeuren zowel binnen als buiten onze gemeente.
U kunt voorbede vragen voor anderen maar ook over iets wat u bezig houdt. We leggen het allemaal, in gebed, voor Hem neer. 
Zie onze agenda.